Cercador

El Circ d'Hivern

Producció de Circ i Suport a la Creació

El Circ d'Hivern, producció íntimament lligada a l'Ateneu Popular 9barris, és l’espai de creació on neix una proposta artística inèdita, basada en les arts del circ, de qualitat i per a tots els públics.

El projecte Circ d’Hivern va sorgir l’any 1996 amb la intenció de fomentar la creació de companyies estables professionals relacionades amb el circ i d’oferir propostes inèdites i de qualitat adreçades a tot tipus de públic a través d’una convocatòria pública.

Ho han fet possible artistes i creadors de circ de primer ordre de l’escena catalana i internacional que han cregut en el projecte i han contribuït a col·locar-lo en un lloc imprescindible de la cartellera d’espectacles nadalencs de Barcelona els mesos de desembre i gener. Marcel Escolano (Los Galindos), Silvestre (Los Excéntricos), Jordi i Adelaida Perillós (Circ Perillós), Sabine Rieck (Cirque Gosh), Jordi Aspa (Escarlata Circus), Adrián Schvarzstein (ex-membre del Circ Ronaldo), Leandre o Piero Steiner són alguns dels artistes que han participat en les diverses edicions del Circ d’Hivern, creant escola, fomentant el planter i fidelitzant un públic sensible a una estètica i uns espectacles amb personalitat pròpia.

Des de l’any 2005, l’Ateneu Popular 9barris distribueix les seves produccions. En aquest sentit, l’Ateneu continua obrint camí amb la voluntat de crear un circuit estable de circ de sala, i per donar a conèixer la qualitat artística i creadora dels professionals del circ de Catalunya a la resta d’Espanya i Europa. El resultat és que Circus Klezmer, espectacle de la 9ª edició del Circ d’Hivern ha realitzat, després de la seva estada a l’Ateneu, més de 200 actuacions a Catalunya, la resta d’Europa i a nivell internacional.

Rodó, espectacle de la 10ª edició del Circ d’Hivern, va rebre el Premi Nacional de Circ 2006. El Circ de Sara, espectacle de la 11a edició del Circ d’Hivern de 2006, ha rebut el Premi San Miguel al Millor Muntatge en Sala de l’edició 2006 del Festival de Tàrrega. Circumstàncies, 15è Circ d’Hivern ha guanyat el Premi a la Millor Direcció (Ricardo Gallardo) als Premis de Circ de Catalunya que organitza la revista Zirkólika.